• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån förmedlare chans till lån

M

Miss money

Gäst
Poäng: 0
Hej undrar är det större chans att få beviljat lån via lånförmedlare ??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
JA
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Är det större chans att få bättre ränta via låneförmedlare? Tveksamt för de flesta, då långivarna ger bättre räntor via ansökan på deras hemsida.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Det är inte så självklart enligt min åsikt.

Med låneförmedlare har du stötta chans att få lån, för du söker till många olika långivare samtidigt. Det ökar chansen att NÅGON ger dig lån.

Men om du har dåliga förutsättningar av någon anledning, kan det vara en bra idé att ta direktkontakt med olika banker och prata med dem. Jag har sett några här som fått lån fast de först har fått avslag när de har pratat personligen med långivaren (även om det inte är så vanligt.)

När jag själv ringde runt och pratade med olika långivare innan jag sökte, så sa Collector att de bedömer lite annorlunda om man söker direkt till dem då de ser att låneförmedlarma gör allt för att pusha igenom lånen eftersom de får kommission på dem. De ger också bättre ränta om man söker direkt till dem.

Så jag skulle säga i de flesta fall är låneförmedlare bäst, men det beror också på dina individuella förutsättningar.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Överlag är det bättre med låneförmedlare på alla punkter. Långivarna betalar ju lendo en summa per per lån vilket påverkar deras ränta de ger, men du vet ju aldrig vilken av dessa tiotalet långivare som skulle ge dig bra ränta. Alla vill självklart att man enbart söker hos dem, det är ju i deras fördel. Låneförmedlare skapar konkurrens, vilket långivarna egentligen inte vill.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp